Posts

Posts uit maart, 2013 tonen

LPG-vuladapters - aansluiting M10

Afbeelding
Wij krijgen volgende vraag: Ik rijd met een Opel Meriva Bifuel, origineel uitgerust met LPG. Voor het tanken in Nederland gebruik ik een verloopstuk met aansluiting M10, met bajonet aansluiting. Wij willen op vakantie gaan naar Kroatië.  Nu wil ik in Duitsland/Oostenrijk/Kroatie ook LPG tanken. Verkoopt u ook voor die landen vuldoppen die passen op mijn nini aansluiting (de ANWB e.d. hebben alleen vuldoppen met een grotere aansluiting). Of anders werkt dan de Adapter M16 x 1.5 - M10 tbv mini vuladapter met O-ring? Antwoord: De 10 mm is inderdaad niet standaard gebruikt in Nederland of België. Standaard wordt een nippel gebruikt met een aansluiting van 22 mm. Waarschijnlijk is uw voertuig omgebouwd buiten de Benelux (Italië?), waar 10 mm de standaard is. Bij ons wordt de 10mm tegenwoordig ook vaak gebruikt indien u de vulopening naast de benzine-aansluiting heeft. Momenteel gebruikt u volgende vulnippel: Om LPG te tanken in Duitsland heeft u dezelfde nippel nodig als v

Grotere maten in LPG-tanks diam. 630 en 650

Afbeelding
In diam. 630 en diam. 650 zijn grotere ringtanks beschikbaar met een hoogte van 300. Voorheen was de maximale hoogte 270 mm. Deze tanks zijn leverbaar uit voorraad. Mogelijkheden: A. Met multivalve intern: Diam. 630 x H. 300 (76 Ltr.) Diam. 650 x H. 300 (82 Ltr.) B. Met multivalve extern Diam. 630 x H 300  (90 Ltr.) Diam. 650 x H 300 (95 Ltr.) Ringtank met interne multivalve . Bij voorkeur te monteren als de tank in de koffer ingebouwd wordt, op de plaats van het reservewiel. Bij deze LPG-tank worden de kranen gemonteerd op 30° (schuin naar boven), aan de binnenkant van de tank. De leidingen komen dan langs het midden via de onderkant naar buiten. Deze tank dient bevestigd te worden met 2 bouten, aan de binnenkant van de tank. Ringtank met externe multivalve . Bij voorkeur te monteren onderaan de auto, in de plaats van het reservewiel. Soms wordt deze tank ook in de auto gemonteerd, in dat geval dient er een gat gemaakt te worden in de bak waar normaal het wiel in zit

Nu leverbaar uit voorraad: verticale LPG-tanks Irene

Afbeelding
Wij hebben zonet een nieuwe levering gekregen met verticale LPG-ringtanks. Daarmee is ons assortiment terug compleet. Mercedes met verticale LPG-tank, gemonteerd in de plaats van het reservewiel. Volgende maten zijn leverbaar uit voorraad: Diam. 600 x H. 220 - 48 Ltr. Diam. 600 x H. 270 - 58 Ltr. Diam. 630 x H. 220 - 53 Ltr. Diam. 630 x H. 240 - 60 Ltr. Diam. 630 x H. 300 - 76 Ltr. Diam. 650 x H. 240 - 65 Ltr. Diam. 650 x H. 300 - 82 Ltr. Diam. 680 x H. 270 - 84 Ltr. De LPG-tanks worden geleverd met bevestigingssteunen onderaan: Deze tanks kunnen onder meer gemonteerd worden in: Mercedes E-klasse Combi (630x220 - 53 ltr.) Mercedes 124 (630x220 - 53 ltr.) Jeep Cherokee (650x300 - 76 ltr.) Jeep Wrangler (650x300 - 76 ltr.) Jeep Cherokee met verticale ringtanks Irene - 650x300 - 76 Ltr. De tanks zijn eenvoudig te bevestigen met de door Irene ontwikkelde bevestigingssteunen.

Cursus en examen LPG-installateur

Er is een examen voorzien voor erkend LPG-monteur in september 2013. Om erkend te worden als LPG-installateur, dient u eerst te slagen voor het examen als LPG-monteur. Dit examen bestaat uit 2 delen: Theoretisch Praktisch Ter voorbereiding van dit examen wordt een opleiding georganiseerd. Indien u interesse heeft, kan u met ons contact opnemen. Tel. 093786823, Email ives@vanmeenen.com , website: www.vanmeenen.com .

Opleiding LPG-kits GFI EZ-START en GFI EZ-PRO

Afbeelding
LPG Techniek VAN Meeenen bvba organiseert een opleiding voor de LPG-kits van het merk GFI. De opleiding is gratis , bij de bestelling van uw eerste LPG-kit. De opleiding gaat door op onze locatie in Eeklo. De kits zijn leverbaar in 2 configuraties: "EZ-START" en "EZ-PRO". Bij EZ-PRO worden de GFI injectoren gebruikt. Bij EZ-START wordt injector GFI IG1 Apache gebruikt. Standaard wordt de LPG-verdamper gebruikt welke voorheen bij het AG SGI-systeem geleverd werd. Voor zwaardere motoren wordt de zwarte vierkante LPG-verdamper gebruikt (tot 200 KW). De EZ-START kits worden geleverd met een kunststof ECU, de EZ-PRO kits worden geleverd met een metalen ECU. Contacteer ons voor meer informatie: ives@vanmeenen.com of Tel. 09/378.68.23. https://www.vanmeenen.com

LPG-installatie voor Opel Vectra 2,2Ltr. Directe injectie

Afbeelding
Vanaf heden leverbaar: LPG-installatie voor Opel Vectra 2,2 Ltr. directe injectie . Er wordt en LPG-tank gemonteerd op de plaats van het reservewiel van 52 liter. Geen plaatsverlies in de koffer. De koffer blijft volledig plat. De buitenvuller wordt gemonteerd naast de benzine-aansluiting. Er dient dus niet in de bumper geboord te worden om een buitenvuller te monteren. U kan handig vullen op dezelfde hoogte zoals u benzine tankt. Montage LPG-schakelaar in Opel Vectra. Motor Opel Vectra LPG-verdamper Er werd een injector gebruikt van Bigas , waarbij de injector verwarmd wordt door het watercircuit van de auto. Zo rijdt de auto ook goed bij zeer koude temperaturen. De electronica werd gebruikt van AEB . Hierbij een afbeelding van de ECU: De volledige lijst van voertuigen met directe injectie waarvoor een LPG-installatie beschikbaar is kan u vinden op onze website .

LPG Ringtank leverbaar 122 Ltr. (720x350)

Vanaf heden is de LPG ringtank leverbaar van 122 liter (4-gats). De afmetingen zijn 720 mm (diam.) x 350 mm (hoogte). Deze tank kan onder meer gemonteerd worden bij een Dodge RAM . De nieuwe LPG-tank is van het merk GZWM . Leverbaar met pootjes bovenaan.

Flashlube wint op de LPG Show in Warschau

Afbeelding
Flashlube wint prijs als beste product ter bescherming van de kleppen bij het rijden op LPG. Foto: Martijn Solleveld en Ives Van Meenen nemen de prijs in ontvangst. Tony Becker en Brent Hutchinson op de Flashlube stand. Voor het derde jaar in rij,wint het Flashlube "Valve Saver Fluid" de InPro Award in de categorie van het beste additief, ter bescherming van de kleppen. Het originele Flashlube product is uitgevonden door Wolfgang Kluenner in 1979. Wolfgang was een Duitse immigrant in Australië, en zag het belang in van een product om de kleppen te beschermen bij voertuigen op LPG of CNG. Na meerdere jaren onderzoek kwam hij met zijn oplossing: "Flashlube Valve Saver". De prijs is o.a. toegekend omdat Flashlube het enige additief is in de markt dat geen gevaarlijke stoffen bevat. Daardoor is dit het meest milieuvriendelijke additief voor kleppen in de markt. Testen uitgevoerd door de TUV in Duitsland hebben de effectiviteit van Flashlube