LPG-installaties voor dieselmotoren - DIESEL DUAL FUEL

U rijdt nog met een dure diesel? Niet getreurd, met onze LPG-installaties voor dieselmotoren kan u vanaf nu ook voordelig rijden met LPG.


Met een LPG-installatie voor uw dieselmotor heeft u 2 keer voordeel:

  1. LPG is véél goedkoper dan diesel
  2. Aanzienlijke reductie van de CO2 uitstoot en roetuitstoot
DUAL FAST: Het nieuwe LPG-systeem voor dieselmotoren.
Duel Fast is het nieuwe systeem voor dieselmotoren waarbij gewerkt wordt met een Diesel-LPG of Diesel-CNG mix. Het systeem is perfect geïntegreerd with de originele voertuigcomponenenten. U behoudt de eigenschappen van uw dieselmotor, dus met hetzelfde vermogen en koppel.

Ontsteking dieselmotoren
Dieselmotoren werken met een zeer hoge efficiëntie. De ontsteking gebeurt door een zelfontbranding via een compressie van de brandstof. Bij een moderne dieselmotor met common rail wordt de brandstof via een hoge druk rechtstreeks in de verbrandingskamer geïnjecteerd.



DUAL FAST: werking
Met het Dual Fast systeem kan elke dieselmotor met 12 Volt common rail injectie worden omgebouwd naar LPG.

De computer van het Dual Fast systeem zeer nauw samen met de dieselmotor. Een emulatie van de originele brandstofinjectoren is niet nodig (bij LPG-injectiesystemen voor benzinemotoren is dit wel het geval). Het dieselverbruik wordt verminderd tot het minimum nodig voor zelfontbranding door compressie. Er wordt LPG gelijktijdig toegevoegd tot je hetzelfde vermogen en trekkracht krijgt als bij de originele dieselmotor.
De inspuiting wordt geoptimaliseerd door de meting van de uitlaatgas temperatuur.

Een gedeelte van uw dieselverbruik wordt dus vervangen door LPG. Een liter LPG is 0,86 euro goedkoper dan een liter benzine (gebaseerd op de officiële prijzen van vandaag). Dus als je even rekent, kan dit erg voordelig zijn.

Hoe minder diesel geïnjecteerd wordt, hoe meer deze vervangen wordt door injectie van LPG. Gezien de lagere kostprijs van LPG, daalt hierdoor uiteraard de brandstofkost.

Belangrijkste voordelen
  • Gemiddeld tot 30% LPG-injectie (ter vervanging van diesel)*
  • Dezelfde rijprestaties: zelfde vermogen en trekkracht
  • Grotere actieradius
  • Lagere CO2 uitstoot
  • Minder uitstoot van fijn stof (PM10)
* De verhouding diesel/LPG hangt af van het type voertuig en van de rijomstandigheden.

Omschrijving van het systeem

  1. Buitenvuller: via de buitenvuller wordt de LPG-tank gevuld
  2. LPG-tank: hier wordt de LPG opgeslagen
    Opm: er kan een tank gemonteerd worden op de plaats van het reservewiel.
  3. Verdamper: hier wordt de uitgaande druk gereduceerd en tot een juiste druk geregeld. De verdamper is voorzien van een temperatuursensor.
  4. Filter: het LPG wordt gefilterd van eventuele onzuiverheden
  5. Injector rail: injecteert de juiste hoeveelheid LPG
  6. Schakelaar: met de schakelaar kan de chauffeur kiezen tussen rijden op diesel of op duel fuel (mix LPG + Diesel). Op de schakelaar kan ook de inhoud van de brandstoftank worden afgelezen, aan de hand van 5 leds.
  7. De LPG-computer ontvangt signalen van verschillende sensoren en berekent de hoeveelheid gas welke geïnjecteerd dient te worden.
  8. Druk en temperatuursensor: hier wordt de LPG en de MAP druk gemeten.
  9. Uitlaatgas temperatuursensor.
Voertuigen reeds omgebouwd

De volgende voertuigen zijn reeds met succes omgebouwd:

DODGE 2500  -  5,9  (bj.  2004 )
FIAT DUCATO Multijet 120  -  2287  (bj.  2011 )
FIAT DUCATO Multijet 150  -  2287  cc (bj.  2011 )
FIAT FREEMONT 2.0 Multijet 140  -  1956  cc (bj.  2011 )
FIAT IVECO  -  2,3  cc (bj.  2011 )
FIAT BRAVO  -  1,6  cc (bj.   )
FIAT SCUDO 2.0 Multijet 130  -  1997  cc (bj.  2011 )
FIAT SCUDO 2.0 Multijet 150  -  1997  cc (bj.  2012 )
FORD CONNECT  -  1753  cc (bj.  2004 )
FORD TRANSIT  -  2,2  cc (bj.  2011 )
HYUNDAI STAREX 2.5 CRDI  -  2497  cc (bj.  2008 )
ISUZU DMAX 2.5  -  2499  cc (bj.  2013 )
IVECO DAILY  -  2,3  cc (bj.   )
IVECO DAILY 2.3  -  2287  cc (bj.  2011 )
IVECO DAILY 3.0  -  2998  cc (bj.  2007 )
IVECO DAILY 3.0  -  2998  cc (bj.  2005 )
MERCEDES SPRINTER 316  -  2,7  cc (bj.  2003 )
MERCEDES SPRINTER 316  -  2,2  cc (bj.  2012 )
MERCEDES VITO  -  2,2  cc (bj.  2007 )
NISSAN PRIMERA  -  2,2  cc (bj.  2001 )
RENAULT MEGANE  -  1461  cc (bj.  2012 )
SKODA PRAKTIK  -  1,6  cc (bj.  2010 )
TOYOTA HILUX  -  2494  cc (bj.  2005 )
TOYOTA VIGO  -  2494  cc (bj.  2013 )
VOLKSWAGEN PASSAT  -  2  cc (bj.  2011 )

Reacties

Populaire posts van deze blog

LPG-generatoren: 2,35 x goedkoper dan benzine in verbruik

Keuring LPG-fles